EPGP
- Základy
EP = Effort Points (body
za úsilí) - za účast na raidech, progres, boss/first killy a jiné
GP = Gear Points (body za
gear) - tedy indikátor toho, kolik který hráč bral lootu.
PR = Priorita (PR = EP / GP) - číslo,
které pomahá určit prioritu daného hráče na loot, čím vyšší PR tím větší priorita.
Decay =
"vypršeni" EP a GP bodů při zachováni Priority. Určuje se v procentech. Například Decay = 10%
znamená, že každý týden (nebo po každém raidu) jsou všem hráčům v guilde sníženy EP i GP o 10%. To
že jsou síženy jak EP tak GP zaručuje, že pri decay zůstavá priorita všem hráčům nezměněna, ale
zároveň ztrácejí na významu body (EP i GP), které hráči nabyli kdysi dávno. Pomahá to omezit
"sysleni" EP bodu a podporuje to účast na raidech a ochotu hráčů brát loot (za tyden budou přidělená
GP o 10% menší).
EPGP - Addon
Addon EPGP musi mit nainstalovan v podstate
jen Raid Leader, ale je dobre kdyz si jej nainstaluji i ostatni - poskytuje prehled o aktualnim
stavu EP/GP a snadno si pomoci serazeni hracu v raidu podle Priority sami zjistite jake jsou vase
sance na loot.
EPGP - Jak to
funguje?
Normalni zabehnuty raid:
V prubehu raidu jsou pridelovany EP body a to bud pevnou
sumou za pokoreni jednotlivych bossu nebo pevnou sumou za jednotku casu ucasti na raidu (Coz je
obecne povazovano za vhodnejsi reseni). Hraci dostavaji loot dle sve priority, ktera se behem raidu
aktualizuje, tim jak dostavaji EP a GP body.
Prvni raid:
Stejne jako predchozi,
ale pred prvnim raidem maji vsichni 0 EP a treba 400 GP (coz odpovida doporucene baseGP). Tyto
hodnoty jsou bezpecne ulozeny v Officer's Note jako dve cisla oddelena carkou. Pri prvnim lootu se
zajemci mezi sebou domluvi nebo si rollnou a hrac, ktery item ziska, za nej dostane tolik GP bodu,
jaka je hodnota itemu (zobrazuje EPGP addon v popisku itemu). Hraci se tedy snizi priorita a pri
dalsim lootu uz budou mit prednost ostatni. Takto se to opakuje pri kazdem dalsim lootu - zkratka se
prvnich par itemu rozdeli pomoci /roll jelikoz vetsina hracu ma stejnou prioritu (tento stav vsak
netrva dlouho).
EPGP - Bonusy a
Penalizace
System umoznuje pridelovat motivacni EP
body - napr. za vcasny prichod na raid, bonus za first kill v progres intanci a jine, ale take
umoznuje udelovat zaporne EP penalizace napriklad za opakovane zpusobeni wipe.
Obecnym
doporucenim pro bonusy i penalizace je to, aby mely predem pevne definovanou vysi, aby tyto bonusy
nepodlehaly pouze nalade Raid Leadra a nedochazelo k deformaci EPGP systemu prehnanymi bonusy nebo
pokutami. Rovnez se velmi nedoporucuje jakkoli zasahovat v ramci bonusu nebo penalizaci do hodnoty
GP bodu jednotlivych hracu - bonusy a pokuty se maji dle specifikace systemu resit vyhradne pres EP
body.
EPGP -
Implementace
Cilem navrhovane implementace je maximalni automaticnost,
ferovost a minimum rucnich zasahu do pridelovani EP bodu.
EPGP addon obsahuje funkci, ktera
automaticky prideluje EP body po dobu trvani raidu - staci jej zapnout na zacatku raidu a vypnout po
skonceni.
Dle vicero zdroju a praktickych zkusenosti lze doporucit hodnotu 1000 EP za 15 minut,
tedy 4000 EP za hodinu - v pripade trvani raidu 3-4 hodiny to dela 12-16 tisic EP + bonusy (viz.
dale).
Osvedcenym motivacnim prvkem je vyraznejsi bonus za vcasny prichod a setrvani do konce
raidu - kazdy v minimalni vysi alespon 2000 EP.
Proc jsou zvoleny hodnoty v radech tisicu a
ne stovek ? Je to z duvodu prehlednosti vysledne priority, aby se porovnavaly cisla typu 43,5 oproti
42,1 misto toho, aby PR nenabyvala hodnot 4,35 ... 4,21 apod. Zkratka aby clovek tolik neresil cisla
za desetinou carkou a zorientoval se, pokud mozno, dle celeho cisla. Jedna so o zprehledneni
stupnice priorit.
Pri progresu i farme jsou vhodnym doplnkem bonusy - treba za first kill
progres bosse nebo za bezchybne a rychle vycisteni farm instance bez wipu.
Nicmene aby tyto
specialni bonusy nenarusily plynuly chod celeho EPGP systemu, je vhodne je omezit - napriklad na
ekvivalent jedne hodiny raidovani (v tomto pripade 4000 EP) za jeden raid. Bonus pak lze pouzit
treba tak ,ze kdyz se stihne rychle a bez problemu projit farm instance, raid trva kratsi dobu, je
tedy vhodne pridelit bonus. U progres bossu je vhodne ocenit narocneho bosse nejakou motivacni
"bounty" tedy odmenou za kill.
zrdoj: http://worldofwarcraft.cz (autor Beowulf)
http://paradise-lost.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=8