Svet-Stranek.cz
PVE guilda Insomnie
Bídníci

EPGP:PVE guilda Insomnie

EPGP

EPGP
 
EPGP je systém bodování hráčů podle jejich snahy účasti na guildovních raidech. Podle EPGP systému se určuje právo na loot v guildovních raidech.
 
 

EPGP - Základy

EP = Effort Points (body za úsilí) - za účast na raidech, progres, boss/first killy a jiné
GP = Gear Points (body za gear) - tedy indikátor toho, kolik který hráč bral lootu.
PR = Priorita (PR = EP / GP) - číslo, které pomahá určit prioritu daného hráče na loot, čím vyšší PR tím větší priorita.
Decay = "vypršeni" EP a GP bodů při zachováni Priority. Určuje se v procentech. Například Decay = 10% znamená, že každý týden (nebo po každém raidu) jsou všem hráčům v guilde sníženy EP i GP o 10%. To že jsou síženy jak EP tak GP zaručuje, že pri decay zůstavá priorita všem hráčům nezměněna, ale zároveň ztrácejí na významu body (EP i GP), které hráči nabyli kdysi dávno. Pomahá to omezit "sysleni" EP bodu a podporuje to účast na raidech a ochotu hráčů brát loot (za tyden budou přidělená GP o 10% menší).

 

EPGP - Addon
Addon EPGP musi mit nainstalovan v podstate jen Raid Leader, ale je dobre kdyz si jej nainstaluji i ostatni - poskytuje prehled o aktualnim stavu EP/GP a snadno si pomoci serazeni hracu v raidu podle Priority sami zjistite jake jsou vase sance na loot.


 

 

EPGP - Jak to funguje?

Normalni zabehnuty raid:
V prubehu raidu jsou pridelovany EP body a to bud pevnou sumou za pokoreni jednotlivych bossu nebo pevnou sumou za jednotku casu ucasti na raidu (Coz je obecne povazovano za vhodnejsi reseni). Hraci dostavaji loot dle sve priority, ktera se behem raidu aktualizuje, tim jak dostavaji EP a GP body.

Prvni raid:
Stejne jako predchozi, ale pred prvnim raidem maji vsichni 0 EP a treba 400 GP (coz odpovida doporucene baseGP). Tyto hodnoty jsou bezpecne ulozeny v Officer's Note jako dve cisla oddelena carkou. Pri prvnim lootu se zajemci mezi sebou domluvi nebo si rollnou a hrac, ktery item ziska, za nej dostane tolik GP bodu, jaka je hodnota itemu (zobrazuje EPGP addon v popisku itemu). Hraci se tedy snizi priorita a pri dalsim lootu uz budou mit prednost ostatni. Takto se to opakuje pri kazdem dalsim lootu - zkratka se prvnich par itemu rozdeli pomoci /roll jelikoz vetsina hracu ma stejnou prioritu (tento stav vsak netrva dlouho).

EPGP - Bonusy a Penalizace

System umoznuje pridelovat motivacni EP body - napr. za vcasny prichod na raid, bonus za first kill v progres intanci a jine, ale take umoznuje udelovat zaporne EP penalizace napriklad za opakovane zpusobeni wipe.
Obecnym doporucenim pro bonusy i penalizace je to, aby mely predem pevne definovanou vysi, aby tyto bonusy nepodlehaly pouze nalade Raid Leadra a nedochazelo k deformaci EPGP systemu prehnanymi bonusy nebo pokutami. Rovnez se velmi nedoporucuje jakkoli zasahovat v ramci bonusu nebo penalizaci do hodnoty GP bodu jednotlivych hracu - bonusy a pokuty se maji dle specifikace systemu resit vyhradne pres EP body.


EPGP - Implementace

Cilem navrhovane implementace je maximalni automaticnost, ferovost a minimum rucnich zasahu do pridelovani EP bodu.

EPGP addon obsahuje funkci, ktera automaticky prideluje EP body po dobu trvani raidu - staci jej zapnout na zacatku raidu a vypnout po skonceni.
Dle vicero zdroju a praktickych zkusenosti lze doporucit hodnotu 1000 EP za 15 minut, tedy 4000 EP za hodinu - v pripade trvani raidu 3-4 hodiny to dela 12-16 tisic EP + bonusy (viz. dale).

Osvedcenym motivacnim prvkem je vyraznejsi bonus za vcasny prichod a setrvani do konce raidu - kazdy v minimalni vysi alespon 2000 EP.

Proc jsou zvoleny hodnoty v radech tisicu a ne stovek ? Je to z duvodu prehlednosti vysledne priority, aby se porovnavaly cisla typu 43,5 oproti 42,1 misto toho, aby PR nenabyvala hodnot 4,35 ... 4,21 apod. Zkratka aby clovek tolik neresil cisla za desetinou carkou a zorientoval se, pokud mozno, dle celeho cisla. Jedna so o zprehledneni stupnice priorit.

Pri progresu i farme jsou vhodnym doplnkem bonusy - treba za first kill progres bosse nebo za bezchybne a rychle vycisteni farm instance bez wipu.
Nicmene aby tyto specialni bonusy nenarusily plynuly chod celeho EPGP systemu, je vhodne je omezit - napriklad na ekvivalent jedne hodiny raidovani (v tomto pripade 4000 EP) za jeden raid. Bonus pak lze pouzit treba tak ,ze kdyz se stihne rychle a bez problemu projit farm instance, raid trva kratsi dobu, je tedy vhodne pridelit bonus. U progres bossu je vhodne ocenit narocneho bosse nejakou motivacni "bounty" tedy odmenou za kill.

zrdoj: http://worldofwarcraft.cz (autor Beowulf)

http://paradise-lost.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=6&Itemid=8