Svet-Stranek.cz
PVE guilda Insomnie
Bídníci

Serpentshrine Cavern:PVE guilda Insomnie

Serpentshrine Cavern

1. BOSS – The Lurker Below

Doporučené složení raidu:
- 2 tanci (MT a OT)
- 7 healerů
- 16 dps (waři a feral druidu jsou vítání protože mohou tankovat ambushery)

Buffy
- klasické buffy, pomůže tu frost resist aura a frost resist totem, protože abilita Lurkera Geyser se dá
resistnout. Frost protection potiony zde nemají význam (dmg z Geyseru zanedbatelný)

Lurker a jeho schopnosti
- HP: 3 800 000
- Geyser: Lurker zaměří náhodného hráče a vystřelí do něj frostbolt o celkové frost dmg 3238-3762
- Spout: Každých 45-50 vteřin (nebo ihned po vynoření po druhé fázi) se Lurker nadechne a začne
chrlit proud vody. Během chrlení se Lurker otáčí po nebo proti směru hodinových ručiček dokud proud
neoběhne kruh o 360°. Proto dávejte pozor kam se Lurker dívá při nadechování a buďte připraveni
před proudem uskočit do vody a potopit se, dokud vás nemine. Paladini mohou použít divine shield,
mágové kostku či blinknout skrz proud. SPout dělá velkou dmg, odkopává zasažené až do vzdálenosti
100-300y (99% smrt ve vodě) a proto je nutné naučit se této abilitě vyhýbat.
- Whirl: Každých zhruba 5-8 vteřin po abilitách Geyser, Spout (nebo po jeho vyplutí) zraní a odkopne
kohokoli v jeho melee dosahu za 4375-5625 fyzické dmg. Pokud stojíte na vnitřním kruhu plošiny,
nespadnete do vody.
Přibližné rozestavení raidu:

Průběh boje
1. fáze
MT nabírá aggro, OT by měl být v aggro listu hned za MT (pokud Lurker whirlem odkopne MT z melee
dosahu, obrátí se na druhého v aggru -> rogue apod.)
Po cca 45ti vteřinách přichází první Spout, následně po něm Whirl. Za dalších 10-15 vteřin se Lurker
potápí – začíná druhá fáze.
2. fáze
Po potopení spawne Lurker celkově 9 addů (6 ranged coilfang ambushers a 3 melee coilfang
guardian). Tito addi mohou být zpacifikování všemi způsoby. Ambusheři se pacifikují (ovce,fear) po
celou dobu boje, protože Lurker pak při dalším ponoření tyto addy znovu nespawne. Guardiani se
tankují a zabíjí - měli by být mrtví než se Lurker vynoří, jinak by se mohl bugnout. Je tedy nutné na
každý ostrov přiřadit dvojici složenou z mágů či locků, ideálně k nim přidat huntera na past.
Lurker se vynoří 1 minutu po spawnu addů , zaútočí Whirlem a následně vypustí Spout – MT musí
rychle zaujmout své místo.
Opakují se tyto dvě fáze dokud není Lurker mrtvý.


Hydross the Unstable

Sestava:
4 tanci – 2 warrove s resist equipem, 1 feral, 1 tankadin; 6-7 healu; alespon 5 AoE dmg (mag, lock)
Taktika:
Tankove s resist equipem se stridaji v aggru na hydrossovi podle faze, tankadin tankuje addy, v pripade ze se nejaky add utrhne tankadinovi tak feral vodi addy na concentracku (muze tankadinovi ulehcovat, ale nesmi odtahnout adda z AoE oblasti), měli by byt urceni 3 healove kteří se budou starat pouze o warr tanky.
Faze se stridaji podle rostoucich procent dmg bosse na debuffu, když nabude hodnota debuffu 100% tak po male chvili se prevedenim bosse z jedne oblasti do druhé zmeni faze. POZOR NA AGGRO, RESETUJE SE. Při zmene faze se spownujou addove (při zmene faze pokud jsou v raidu 2 hunteri doporucuju davat missdirection na tanky na bossovi). Tankadin nabere plosne aggro na addy, po male chvili se zabijeji AoE, kdo není AoE pomaha také s addy. Bloodlust se doporucuje davat v prubehu ploseni aby se plne vyuzil, setrete ho ke konci boje. Na uplny zaver se muze na AoE vykaslat a addy jen nechat nabrat tankadina a stále davat dmg do bosse.
Tip pro pokrocilejsi raid: pokud je jeden warr extremne schopny aggrovat tak v jedne z fazi se da vyuzit AoE dmg i na bosse, staci když s nim tank bude stat dostatecne blizko oblasti AoE, ale pozor na aggro a pozor na na to, ze ve chvili kdy da boss bublinky na melee muze to vzit i tankadina a s tim je potom problem.


Leotheras the Blind

Sestava:
Staci 2 tanci (není zcela vhodny tankadin) a 6 healu, je třeba lock s fire resist equipem
Taktika:
Na uvod se zabiji 3 addove u blinda pote se uvolni blind. Tank ho rychle nabere dava se dmg, ve chvili kdy jde blind do whirlwindu melee musí uz byt odbehli, blind si resetne aggro a zacne se tocit a jezdit po cele mistnosti, vsichni musí odbehnout jinak dostanou velmi neprijemnou dotku. Ve chvili kdy se zastavi whirlwind opet si resetne aggro a tank ho musí rychle tauntnout a aggrovat, pote zase dmg. Takto se postupuje porad když je blind ve forme člověka. Když se premeni v demona opet si resetne aggro, ted prichazi chvile locka v resist equipu, vsichni si stoupnou dal od locka, shaman a pala mu daji fire resist (aura, totem) a lock tankuje. Zde doporucuju davat missdirection pro rychlejsi aggro. Vsichni davaji dmg co to da (ale nesmi preaggrovat), tank tankujici human formu dava normalne dmg, ve chvili kdy se premeni na humana hned zacne aggrovat, protože si blind opet resetuje aggro. Takto se stridaji faze az do 15% blindovych HP, tehdy se jeho 2 formy rozdeli, lock si nabere svoji, tank bere zase svoji, opet pozor na whirlwindy, full dmg do human formy, dejte BL a veskere ultimatni skilly.


Fathom-Lord Karathress

Sestava:
4 tanci a minimalne 6 healu (pro zacatecniky mozno i 5 tanku a 8 healu)
Taktika:
Každý tank si vezme svůj cil na urcene místo, fathom u sloupu, hunter mezi hornimi dvema sloupy, naga za pravym spodnim sloupem, shaman kolem leveho spodniho sloupu, 2 healove se staraji o tanka na fathomovi a 2 o tanka na shamanovi (není jako jediny naga) jinak na kazdem dalsim tankovi je 1 heal. Poradi boje je hunter, naga (add), fathom, shaman, fathom
1) hunter – po nekolika sekundach boje vyvola adda (pokud je add sporebat uhybejte z jedu, který dava na zem) tank ma zakladni aggro na bossovi, rychle nabere adda zabije se add pote hunter
2) naga – je nejjednodussi add, staci rychle zabit, pouze je třeba aby heal který healoval tanka na hunterovi prohealovaval raid, naga dava cas od casu shot na cely raid
3) fathom – healove z nagy a huntera se premisti, jeden na fathoma a jeden na shamana, ted se stluce fathom na 20% HP, kdo dostane od fathoma bolt tak si stoupne za sloup aby do nej nemohl dat fathom další, necha se prohealovat a pak se vrati do boje
4) shaman – zabiji se co nejrychleji, ale BL setrete na zaverecny boj s fathomem. Když vyvola spitfire totem rychle se totem zabije
5) fathom – ted se cely raid otoci na fathoma daji se BL a co nejrychleji zaiji fathom, když polozi pod nohy totem zabit totem jinak porad bosse.


Morogrim Tidewalker

Sestava:
Minimalni počet tanku je 2, jeden tankuje morogrima (ne palat), druhy tankuje murlocky (palat), healove 6-8 podle kvality healeru, minimalne 6 AoE dmg (mag, lock)
Taktika: cely raid vcetne tankadina stoji na jednom miste (uplne na jednom hraci) v mistech kde stal morogrim před pullem, tank tankujici morogrima ho odtahne na stranu ke zdi a otoci zady k raidu. V tomto rozestaveni probiha souboj 70% boje. Po urcitych casovych usecich boss spownuje murlocky, ti chodi ze 2 stran, proto se stoji na jedne hromade, aby nebehali po raidu a vzdycky dobehli tankadinovi na koncentracku. Pokud jdou murloci po melee tak s nimi melee bud dobehnou nebo je na sebe stahne hunter (dostava rany asi za 2K).Během boje byvaji odportovani 4 hraci do bubliny, tito musí byt prohealovani, sem tam se stane ze na ne utoci murloci => prohealovat!!! Jakmile jsou uvolneni z bubliny vraci se do puvodniho postaveni. NIKDO SE NESMI DOSTAT V THREATLISTU PŘED TANKA NA MOROGRIMOVI, JINAK HO MUZE PORTNOUT DO BUBLINY. Pod 30% HP bosse se cely raid presune do spodniho pruchodu do mistnosti. Tank stoji s bossem tak aby boss byl zady do chodby, tankadin stoji kousek za bossem tak aby dosahl koncentrackou na tanka. Vsichni healove a ranged dmg stoji v chodbe na max range. V tuto chvili se davali VŠECHNY ultimatnni schopnosti jako bloodlust, spelly s velkym CD aby se co nejrachleji boss zabil, poslední vlna nebo 2 se daji nabrat na tankadina a nedmgovat. Proste sejmout bosse co nejrychlejc. POZOR, po zabiti bosse boj nekonci, ještě je potřeba dorazit VŠECHNY murlocky.


Lady Vashj

Sestava: 2 warr tankove, 1-2 feral tankove podle podle dmg raidu, alespon 3-4 melee, 6-7 healu
Taktika: taktiku nebudu resit na faze, jelikoz každý ma nejake ukoly a ty ukoly se prolinaji jednotlivymi fazemi
Rozestaveni - cely raid stoji v rade, 1 heal stoji za raidem; toto se dodrzuje v první a treti fazi
Ukoly –
1) healer co stoji za raidem healuje ty co mají statich charge, každý kdo ma z ranged nebo healu static charge utika na schody pod raid, každý melee (vsichni kdo stoji u bosse mimo warr tanku) utika od tanku když ma static charge, když mají tanci (warrove) static charge utikaji vsichni melee od nich <= toto plati v první a 3 fazi
2) tanci warrove si v první a treti fazi prehazuji aggro podle potreb, když ma jeden stun druhy tankuje a stridaji se podle stunu
3) zabijeni elementalu, tainted elementalu … toto obstaravaji melee, „lepsi“ z dvojice warr tanku a 1 healer (nejvice se osvedcil restodruid); melee spolupracuji na kompletnim zabijeni elementalu, prehazovani coru a odemykani
4) zabijeni spawnu ve druhé fazi … feralove se stridaji v tankovani nag (jeden bere liche v poradi a jeden sude, pokud ma raid takove dmg, ze se stiha zabit naga nez dojde druha uz staci jen jeden feral), „slabsi“ z dvojice warrtanku tankuje stridera, priesti na nej davaji fearward, STRIDER MA PRIORITU V ZABIJENI PŘED NAGOU
5) poslední core vs spownove … tank který behal s meleekama se pripravi na tankovani vashj, spolu s nim 3 healove; s poslednim otevrenim core se ceka az nebude v raidu strider, naga/nagy se mohou dorazit v prubehu 3 faze; po otevreni posledniho core se rychle dorazi nagy, oddeli se od raidu 4 ranged dmg, kteří budou zabijet primarne sporebaty (2 si stoupnou vpravo od vashj, 2 vlevo a kazda dvojice hlida jednu polovinu platformy); cely raid MUSÍ uhybat jedum na zemi, stále utikat ze static chargem od raidu, tankove si prehazuji aggro.